2008. december 7., vasárnap

Harang es szombat

Ma harang szora ebredtem. Errol 1bol Hofi jutott az eszembe: A harangok Romaba mentek. El is kezdtem sajnalkozni, hogy ezek mar ilyen hamar visszajottek es nem hagynak aludni....
Szombaton dolgoztam. Az Oxford streeten. Hat....
Gazdasagelinkites angol modra. Eloszor is azt emlitenem meg, hogy ugye a penzugyi valsag miatt itt a VAT-ot (ami itt az AFA) 17.5-rol 15%ra csokkentettek. Abban biznak, hogy igy lesz majd penzmozgas, ami elinkiti a gazdasagot. Furcsa, ugyanakkor joleso dolog. Furcsa azert, mert eddig nem ilyenhez szoktam. (Ha valsag van akkor jol megemeljuk minden arat (Made in Hungay...))
Joleso, mert igyekeznek rendet tenni, es mert ugy latom, jo lesz itt elni. Bar most megjegyzem, nem tudom hogy Magyarorszagon hogy kezelik a vallsagot, bar nem hallottam AFA csokkentesrol. Gazaremelesrol igen...
Ugyan arrol mar irtam, hogy milyen hatassal van a Westfield megnyitasa a Regent-Oxford boltok (gyujtonevuk: West End) forgalmara. Aki esetleg lemaradt volna, es nincs kedve visszakeresni, kb. 20%os csokkenes a West End reszerol. Ez eleg sulyosan erinti a boltokat + meg a gazdasagi valsag ugye... Igy ki is talaltak valamit.
Eloszor is a learazasok az even kicsit korabban kezdodtek, mint tavaly. A 20% es nehol 50% mar regen kint van.
Masodszor szombaton fogtak es lezartak az Oxford streetet. Es csinaltak 1 nagy bevasarlo napot. Koncerttel, utcai bohocokkal, arcfestessel, lufikkal(bar ezeken GAP es McDonalds felirat volt), sott este nem maradt el a tuzijatek sem. Az emberek meg csak jottek es koltottek...
Ugy 4 korul elkezdtem szamolni a bejovo embereket. Mivel 1 perc alatt 106ig jutottam, igy ugy dontottem, abbahagyom. Sztem a bolt forgalma utotte a 100.000 £ot. Unnepnap....
Es akkor jojjon 1-2 foto a kirakatokrol. A nekem legjobban tetszo a Debenhams, ahol a kis renszarvasok es bagjok mozogtak is.
Ja, majdnem lemaradt, errol 1 vicc jutott eszembe: (marmint a bavasarlo-naprol)
Világméretű felmérést indított az ENSZ. A felmérésben egy kérdés szerepelt:
"Kérem, mondja meg őszinte véleményét arra nézve, hogyan lehetne megoldani az élelmiszer hiányt a világ többi részén?" A felmérés nagy kudarccal vegződött:
- Afrikában nem tudták, mit jelent az "élelmiszer".
- Kelet-Európában nem tudták, mit jelent az "őszintén".
- Nyugat-Europában nem tudták, mit jelent a "hiány".
- Kínában nem tudták, mit jelent a "vélemény".
- Közel-Keleten nem tudták, mit jelent a "megoldás".
- Dél-Amerikában nem tudták mit jelent a "kérem".
- Az USA-ban pedig nem tudták, mit jelent a "világ többi része".

Es akkor a kirakatok:

Nincsenek megjegyzések: