2008. november 19., szerda

Kezdes Angliaban

Mivel ilyen meg nem volt, legyen ma 2 bejegyezes, mert az jo!
Szal az 1ik ismerosom keszul ki, sott mar el is indult, es megkert, hogy segitsek neki az ugyintezesben, stb. En szivesen segitek, es gondoltam, ez jol fog jonni a blognak is, hiszen igy pontosan le tudom irni, hogy mi a fontos, nem marad ki semmi. Mert ugye mikor en tapostam az utat, meg nem volt a kezemben a laptop.... Aztan kiderult, hogy megsem Londonba jon, igy nem tom, mi lesz ebbol. De, addig is jojjon 1-2 dolog, amit mar +beszeltem vele.
Ja, ezek sajat tapasztalatok, felelosseget nem vallalok erte, es ha valaki jobbat tud, szivesen veszem a hozzaszolast.
1,
Bankszamla.
Errol mar bovebben ertekeztem a blogon. Alapbol mi a HSBCnel kaptunk ingyen bankszamlat(meg most is megvan, bar nem hasznalom joideje.). Ezzel az volt a gond, hogy nem adtak hozza 1 normalis bankkartyat. Sott 3 honap mulva sem akartak. Igy a hazakuldes benne fajt alkalmankenti 20 £ba, amit masra is el tudtam volna kolteni...
Ekkor jott be a kepbe a LLoyds bank, ahol 3 havi fizetesi papirral mar szamlat tudtam nyitni, debit, transfer, majd credit carddal. A transfer a lenyeg, ha neked is kell otthon valakit tamogatnod. Igy ingyenben +van a hazakuldes.
Alapbol ha van kint baratod, akkor talan ez muxik elso honapban is, de ne vard el senkitol, hogy ezt megtegye erted. Te is kibirod a 3 honapot...
2,
Telefon.
Igen, gondolom te is akarod tartani a kapcsolatot az otthon maradt szeretteiddel.
Ennek 2 utjat latom.
Az elso, amennyiben minden ismerosod rendelkezik skype elerhetoseggel, a legegyszerubb egy skype telefont venni a 3 tol. Ha a csaladodnak van, mar akkor is megeri szerintem 2 telot tartani.
Az elso idoben, mikor en megvettem, napi 1-2 orat beszeltem a gyerekeimmel. Jolesett, na.
Na igen, itt elmeletileg lehetne a Skypen keresztul egyenleget tolteni,es olcson hivni telokat is a skypen keresztul, de szerintem ez telon keresztul nem muxik, a masik pedig, hacsak nem otthonrol tolteted, nem fogod tudni hogy tolteni a szamladat...
A masodik pedig azok miatt, akiknek nincs skype. Ez pedig a Lebara. Vezetekes haza 4 p(enny)/ perc, mobil 14 p/perc. Erre nagyon jo az otthoni mobilod, amit mar persze meg otthon kikodoltattal, es itt gond nelkul teszed bele a Lebara simet.
En mind2t feltoltoskent hasznalom. Bar a Lebarat mar nem is igazan.... Nov 5en toltottem fel 5 fonttal, es meg 3.54 van rajta... Mig nem volt a masik, jobban fogyott.. A 3as skypet havi 15£al toltom, igy ad 300 percet angol telefonokra, 100 percet halozaton belulre, meg a skype.


Nincsenek megjegyzések: